این حدیث به خوبى نشان مى دهد: «صمد» مفهوم بسیار جامع و وسیعى دارد، که هر گونه صفات مخلوقات را از ساحت مقدّسش نفى مى کند; چرا که اسم هاى مشخص و محدود، و همچنین جسمیّت، رنگ، بو، مکان، سکون، حرکت، کیفیت، حد، حدود و مانند اینها، همه از صفات ممکنات و مخلوقات است، بلکه غالباً اوصاف جهان ماده است و مى دانیم: خداوند از همه اینها برتر و بالاتر است.(1)
1. تفسیر نمونه، جلد 27، صفحه 473.
+ نوشته شده در شنبه یکم بهمن ۱۳۹۰ ساعت 10:56 توسط اکبر احمدی
|
این وبلاگ جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی وترویج آن ایجاد گردیده است امید است که بتوانیم گامهای موثر در جهت اعتلاء فرهنگ قرآنی برداریم لذا از تمامی شما عزیزان استدعا دارم مرا دراین حرکت خداپسندانه مساعدت ویاری نمایید متشکرم.